Konya Büyükşehir'den 74 milyonluk 'hafiyelik' ihalesi: Halkın parasıyla halkı fişleyecekler

Emekçiler hayat pahalılığı ve geçim sıkıntısıyla boğuşurken, AKP'li belediyelerin "itibar" ve "tanıtım" adı altındaki şatafatlı harcamaları devam ediyor. Bu örneklere bir yenisi de Konya Büyükşehir Belediyesi'nin Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Daire Başkanlığı tarafından açılan son ihaleyle ortaya çıktı. Yapılan ihalelerin teknik detaylarına bakıldığında, kamusal kaynakların halka hizmet yerine "algı yönetimi" ve eleştirel sesleri susturmaya yönelik "dijital takibe" nasıl aktarıldığı Konya'da ortaya çıktı. Temmuz ayında imzalanan ve sadece 6 ayı kapsayan sözleşme ile belediye kasasından tam 74 milyon 890 bin TL çıktı. Merhaba Gazetesi'nin haberine göre, belediye bünyesinde halihazırda onlarca basın personeli çalışmasına rağmen, bu devasa bütçe dışarıdan "hizmet alımı" adı altında bir şirkete aktarıldı. Sözleşmede yer alan ifadelerden biri şu şekilde: “İstenmesi durumunda mevcut hesaplara ek olarak Facebook, Twitter ve İnstagram sosyal medya ortamlarında kurum tarafından belirlenecek kullanıcı adına ait hesapların oluşturulması. Kurumun herhangi bir şekilde kurumsal kimliğine zarar veren/verebilecek sosyal medya hesaplarının takip edilmesi, bu hesaplara ait bilgilerin kurumla paylaşılması. Kurum algısı, dezenformasyon çalışmalarına karşı sosyal medya mecralarında kampanyalar yürütecek olup, olumlu bir kurum algısı imajı için çalışılacaktır.” Halkın parasıyla halkı fişleyecekler İhalenin en dikkat çekici ve tepki toplayan kısmı ise harcanan milyonların ötesinde, şartnameye eklenen "hafiyelik" maddeleri oldu. Belediye yönetimi, halkın vergileriyle oluşturduğu bütçeyi, kurumu eleştiren yurttaşları dijital ortamda takip ettirmek için kullanacak. Sözleşmede yer alan ifadelere göre, yüklenici firmadan " kurumun kimliğine zarar veren/verebilecek sosyal medya hesaplarının takip edilmesi" ve daha da vahimi " bu hesaplara ait bilgilerin kurumla paylaşılması " istendi. Yani belediye, bir yerel yönetim gibi değil, adeta bir istihbarat kurumu gibi davranarak, sosyal medyada "çatlak ses" çıkaran, belediyeyi eleştiren hesapların peşine düşecek. 74 milyon liralık faturanın bir kısmı, yurttaşın parasıyla yine yurttaşı fişlemek için ödenecek. Halkın cebinden çaldıklarıyla kurdukları bu saltanatı teşhir etmek için, gerçeğin sesini kısmak isteyenlere boyun eğmemek için, soL'a destek ol, gerçeğe güç ver. ABONE OL Parayla satın alınan manşetler İhale şartnamesi, belediyenin sadece eleştirileri değil, övgüleri de ne kadar sıkı tuttuğunu gösteriyor. Yüklenici firmadan, belediye haberlerinin internet sitelerinde kaç adet yayınlandığının yanı sıra, bu haberlerin manşetlerde ve "slider"larda ne kadar süre kaldığının saniye saniye raporlanması istendi. "Olumlu kurum algısı" yaratmak adına, ulusal basın mensupları için özel deneyim programları, 500 adet drone çekimi, binlerce fotoğraf ve özel video prodüksiyonları da yine halkın cebinden çıkan paralarla finanse edildi. 17 Temmuz'da başlayan ve 75 milyon liraya yaklaşan bu 6 aylık "propaganda ve takip" dönemi sona ererken, belediyenin önümüzdeki 6 ay için yeni bir ihaleye daha çıktığı öğrenildi. Ekonomik krizin faturasını emekçiler öderken, belediye yönetiminin "olumlu imaj" çizmek ve eleştirenleri "fişlemek" için milyonları saçmaya devam edeceği anlaşılıyor.