YouTube, müzik endüstrisinin önde gelen sıralama kaynaklarından biri olan Billboard’un ABD listelerinde kullanılmak üzere uzun süredir sağladığı müzik verilerini 16 Ocak 2026 itibarıyla geri çekme kararı aldı. Bu gelişme, Billboard’un müzik sıralamalarındaki hesaplama yönteminde yaptığı ve ücretli, isteğe bağlı yayınlara daha fazla ağırlık veren değişikliğin ardından geldi. Billboard, formülde yapılan bu değişikliğin temel gerekçesi olarak tüketici davranışlarındaki değişimi ve dijital yayın gelirlerindeki artışı daha sağlıklı yansıtmak olduğunu belirtti. Özetle, artık albüm veya şarkı satın almaktan çok yayın platformları üzerinden müzik dinlendiği için, bu eğilim listelere de daha net yansıtılmak isteniyor. Ancak YouTube, bu yeni yaklaşımı adil bulmadığını açıkça ortaya koydu. YouTube yeni hesaplama formülü nedeniyle etkisini kaybedebilir YouTube’un çarşamba günü yayımladığı blog yazısında, Billboard’un reklam destekli ücretsiz yayınları, abonelik tabanlı yayınlara göre düşük ağırlıkla değerlendirmesinin günümüz müzik dinleme alışkanlıklarını yansıtmadığı belirtildi. YouTube, “Abonelik destekli yayınları daha yüksek ağırlıkla değerlendiren bu formül, müziğe ücretsiz erişen milyonlarca hayranın etkileşimini yok sayıyor. Oysa ki ABD’de kayıtlı müzik gelirlerinin yüzde 84’ü yayınlardan geliyor” ifadelerine yer verdi. Yeni sıralama sistemi, 17 Ocak 2026 tarihinde yayımlanacak listelerden itibaren geçerli olacak ve 2-8 Ocak 2026 tarihleri arasındaki verileri kapsayacak. Billboard’un duyurusuna göre, bu tarihten itibaren Billboard 200 ve tür bazlı albüm listeleri ile Billboard Hot 100 sıralamalarında … Müzik listelerinde kriz: YouTube Billboard’dan çekiliyor haberi ilk önce Teknoblog üzerinde yayımlandı.