Londra’da ışıldadı dünyada yayılıyor

Global marka liginde ilk 3’ü hedefleyen Karaca; İngiltere, Almanya ve Fransa’da büyümeyi yakaladı. Oxford Street’te pop-up mağaza açarak iddiasını ortaya koyan şirketin DNA’sında tasarım ve teknoloji yatıyor. Tüm dünyada 43 ülkede Türk bayrağını dalgalandıran Karaca, bir yandan satış ağına yeni ülkeleri katmak için çalışırken diğer taraftan şirket için önemli bir çıtayı aşmak için gün sayıyor. 2025’de 1 milyar dolar ciroya ulaşacak 1973 kuruluşlu şirket, böylece global arenada yeni ve çok daha iddialı bir koşuya çıkacak. Bu yarışta Avrupa’nın kaleleri Karaca için önemli sınav. İşte bu yüzden İngiltere pazarında iş yaparken her bir adımını ince elip sık dokuyarak atıyor. Küresel büyüme yolculuğundaki en önemli duraklardan Londra’daki iki mağazasında istediği büyümeyi yakalayan Karaca, stratejik bir hamle daha yaptı. Hedefte ABD ve Asya var Dünyaca ünlü Oxford Street’te açtığı “Future Stores” konseptli pop-up mağaza ile İngiltere’de adeta gövde gösterisi yaptı. Dünyaca ünlü bu cadde yılda 200 milyon kişiyi ağırlarken, lüks markalarla yılda 3.1 milyar sterlin’lik ciroya ev sahipliği yapıyor. Karaca da Noel ve yılbaşı ile şehrin en yoğun alışveriş günlerine denk gelen 11-31 Aralık döneminde işte bu önemli caddede misafirlerini ağırlıyor.2030’a gelindiğinde ev yaşam kategorisinde dünyaca ünlü 3 markadan biri olma hedefiyle yurt dışında da atağa kalkan Karaca; Almanya, Fransa, İngiltere ve Avusturya hamleleriyle güçlü pazarlarda rekabetten çekinmediğini ortaya koydu. Tüm bu atılım Karaca Grup CEO’su Fatih Karaca’nın ‘hızlı ve kontrolsüz büyüme değil; kârlı, ölçülü ve emin adımlarla ilerleme’ stratejisiyle şekilleniyor. Karaca Global Genel Müdürü Ömer Barbaros Yiş, “İngiltere ve Almanya gibi zorlu pazarlarda edindiğimiz bilgi ve öğrenimler, Amerika ve Uzak Asya gibi çok daha büyük ve karmaşık pazarlara giriş için sağlam bir temel ve stratejik bir hazırlık niteliği taşıyor” dedi. “Hedefimiz küresel ölçekte ilk 3 marka arasında yer almak. Bunun yolunun da dünyanın en gelişmiş pazarlarında kendimizi kanıtlamaktan geçtiğini biliyoruz” diyen Yiş, sözlerini şöyle sürdürdü: “Oxford Street’te hayata geçirdiğimiz bu deneyim alanı teknolojiyi tasarım felsefemizin merkezine koyduğumuz yaklaşımın somut bir yansıması. Swiss Crystal’dan Fine Pearl’e, Hatır Perfetto’dan Plasma teknolojisine kadar her ürün, Karaca’yı tanımlayan inovasyon hikâyesini global tüketiciyle buluşturuyor.” Global markalar Oxford’u seçiyor LVMH, Prada, Chanel gibi lüks ikonların amiral gemisi mağazalarına ev sahipliği yapan Londra’nın Oxford Street üzerindeki Future Stores konseptli mağazada Karaca’dan önce Renault, Pepsi, THY, Shein ve Intel’in de aralarında yer aldığı dev gruplar pop-up açtı. Yenilikçi ‘dijital’ mağaza Karaca’nın İngiltere’de lüks segmentte Westfield London ile 1.000 metrekarelik Tottenham Hale Retail Park mağazaları bulunuyor. Future Stores ise fiziksel mağaza ile dijital dünyayı bir araya getiren yeni nesil perakende anlayışını temsil ediyor. Karaca,phygital (fiziki+dijital) bir mağazacılık yaklaşımı yansıtıyor. Mağazada gerçek incilerle üretilmiş ve dünyada bir ilk olma özelliği taşıyan Fine Pearl Collection özel bir sunumla sergileniyor. Mağazada ayrıca özel tasarım standlar ve farklı deneyim alanları var. İşitme engelli baristalardan oluşan ekip ile kapsayıcı kahve deneyimi sunuluyor. TikTok’ta ülke birincisi İngiltere pazarında dijital alanda önemli projelere imza atan şirket, son dönemde TikTok üzerinden yaptığı canlı yayın satışlarıyla öne çıkıyor. İngiltere’de online satışa Amazon ve Karaca’nın kendi e-ticaret sitesi üzerinden başlanırken, asıl sıçramanın TikTok ile gerçekleştiği belirtiliyor. Bu sayede İngiltere’de TikTok’ta en bilinen ev yaşam markalarından biri hâline gelinmiş durumda. Ev yaşam kategorisi satışlarda ise TikTok’ta ülkede birinci sırada yer aldı. İngilizler Karaca’yı sevdi İngiltere pazarında başlangıçta yüzde 80 oranla ağırlıklı Türk tüketicilere hitap eden Karaca, büyümeyle ve marka yatırımlarıyla bu alanda ciddi değişime imza attı. Şirket yetkilileri bugün gelinen noktada Türk müşteri ağırlığının yüzde 20, yüzde 40’ının Müslüman göçmenler, kalan yüzde 40’ın ise İngilizler ve diğer yabancı müşterilerden oluştuğunu söyledi. ‘21 sterlin’den 2 milyona geldi Karaca’nın İngiltere pazarında ulaştığı rakamlar şöyle sıralandı... ■ Kasım ayında 100 bin adet ürün satıldı. ■ Ortalama satış hızı, 26 saniyede 1 ürün oldu. ■ Aylık ciro 2 milyon sterlin oldu. (3 yıl önce mağazanın ilk açılış gününde 21 sterlin’lik satış yapılmıştı). ■ Satış dağılımı ise yüzde 60 e-ticaret, yüzde 40 mağazalardan gerçekleşti. ■ Kasımda şirket 45 ayrı milletten müşteriyle satış yaptı.