Yapılan yeni bir araştırma, YouTube algoritmasının yeni kullanıcılara önerdiği her 5 videodan birinin "AI slop", yani "yapay zeka çöpü" adı verilen, yalnızca izlenme elde etmek için üretilmiş düşük kaliteli içerikler olduğunu ortaya koydu. The Guardian'ın haberine göre içeriklerin arkasındaki devasa ekonomi, sosyal medya platformlarının geleceğini tehdit ediyor. 63 MİLYAR İZLENME, MİLYONLARCA ABONE Video düzenleme şirketi Kapwing, dünyanın en popüler 15 bin YouTube kanalını inceledi. Araştırma çarpıcı sonuçlar ortaya çıkardı.İncelenen en popüler kanallardan 278’inin sadece yapay zeka tarafından üretilen düşük kaliteli içeriklerden oluştuğu belirlendi. Kanallar toplamda 63 milyar izlenme ve 221 milyon abone sayısına ulaştı. Yıllık tahmini reklam gelirlerinin ise 117 milyon dolar olduğu belirtiliyor. Araştırmacıların açtığı yeni hesaplara önerilen ilk 500 videodan 104'ü "AI slop" kategorisine girdi. ABSÜRT VİDEOLAR İLE HİPNOTİZE Araştırmada öne çıkan bazı kanal örnekleri, yapay zekanın absürtlüğünü ve hedef kitlesini gözler önüne serdi. Bandar Apna Dost isimli 2,4 milyar izlenmeye sahip kanal , domatesten yapılmış helikoptere binen bir maymun ve Hulk benzeri bir karakterin maceralarını konu alıyor. Tahmini geliri 4,25 milyon dolar. Pouty Frenchie, isimli kanal ise, çocukları hedefliyor ve şeker ormanlarında gezen bir köpeği göstererek yıllık yaklaşık 4 milyon dolar kazanıyor. Gazeteci Max Read'e göre, şu an en popüler trendlerden biri mutfakta patlayan düdüklü tencerelerin yapay zeka videoları. ORTA GELİRLİ ÜLKELER BAŞTA Yapay zeka çöpü üreticileri dünyanın her yerinde olsa da, özellikle internet erişiminin güçlü ancak ortalama maaşların düşük olduğu ülkelerde (Hindistan, Kenya, Nijerya, Brezilya, Vietnam ve Ukrayna) bu iş büyük bir geçim kaynağına dönüşmüş durumda. Türkiye'den dünya havacılık tarihinde bir ilk! Selçuk Bayraktar görüntüleri paylaştı "BEYİN ÇÜRÜMESİ" DEVRİ Araştırmacılar, bu içeriklerin birçoğunu "brainrot" (beyin çürümesi) kategorisinde sınıflandırıyor. Konusuz, mantıksız ve sadece dikkat çekmeye odaklı bu videolar; X, Meta ve YouTube gibi dev platformları doygunluğa ulaştırarak yeni bir içerik çağı tanımlıyor: Decontextualized (bağlamsız), bağımlılık yapıcı ve küresel. "ARAÇ DEĞİL, KALİTE ÖNEMLİ" YouTube sözcüsü, yapay zekanın sadece bir araç olduğunu ve hem yüksek hem de düşük kaliteli içerik üretiminde kullanılabileceğini belirtti. Platform, "içeriğin nasıl yapıldığına bakılmaksızın kullanıcıları kaliteli içerikle buluşturmaya odaklandıklarını" ve kuralları ihlal eden videoların kaldırıldığını savundu. İsrail medyası AKINCI ve TOLUN'u izledi, savaş senaryosunu yazdı! 'Türkiye bir üst seviyede'