Instagram, Reels’lere odaklanan bir TV uygulaması geliştirdi

Meta çatısı altında yer alan, dünyanın en popüler sosyal medya platformlarından Instagram, Reels’lere odaklanan bir TV uygulaması geliştirdi. İlk aşamada Amazon Fire TV’lerde test edilmeye başlanan uygulama, doğrudan Reels içeriklerine odaklanıyor. Testlere ABD’de başlayan Instagram, bu uygulama ile TikTok’un etkisiyle ortaya çıkan Reels formatını büyük ekranlara taşıyor. Daha sonra daha fazla cihaza ve ülkeye açılacağı aktarılan TV uygulaması, bir arama altyapısına ve kişilerin takip ettikleri hesaplardan gelen içeriklerin yanında algoritmanın yönettiği bir keşif bölümüne de sahip. Instagram, bundan önce yeni algoritma özelleştirme sistemini devreye almıştı. Yeni altyapı sayesinde kullanıcılar Reels bölümünde gördükleri videoları yani kişisel içerik algoritmasını özelleştirebilecek. Yeni dönemde platforma, “Bu konulardaki videoları daha çok, şu konudaki videoları ise daha az görmek istiyorum.” şeklinde veri aktarılabilecek. Yapay zekâ temelli altyapı bu verileri inceleyerek kişisel içerik algoritmasını özelleştirecek. Bu altyapıyı daha sonra ana keşif bölümüne entegre edeceğini de belirten şirket, bu konuda yaptığı resmi açıklamada şunları söyledi: “İlgi alanların zamanla […] Instagram, Reels’lere odaklanan bir TV uygulaması geliştirdi yazısı ilk olarak Teknoloji haberleri - LOG üzerinde yayınlandı.