ILNA
مواد نگهدارندهای که هر روز در بسیاری از خوراکیهای بستهبندیشده مصرف میشوند، بار دیگر زیر ذرهبین پژوهشگران قرار گرفتهاند. یک مطالعه جدید در فرانسه نشان داده است مصرف بالای برخی از این افزودنیها با افزایش خطر فشار خون بالا و بیماریهای قلبیعروقی ارتباط دارد. نتایج یک مطالعه جدید نشان میدهد برخی نگهدارندههای پرکاربرد در مواد غذایی فرآوریشده ممکن است با افزایش خطر ابتلا به فشار خون بالا، سکته مغزی و حمله قلبی ارتباط داشته باشند. این پژوهش که در نشریه علمی «European Heart Journal» منتشر شده، اطلاعات بیش از ۱۱۲ هزار نفر در فرانسه را طی چندین سال بررسی کرده است. شرکتکنندگان هر شش ماه یکبار جزئیات مصرف مواد غذایی و نوشیدنیهای خود را ثبت میکردند و پژوهشگران همزمان وضعیت سلامت قلب و عروق آنها را تحت نظر داشتند.
Go to News Site