Collector
Giriş Yap
Bilim insanları uyardı: Çayı nasıl içtiğiniz sağlığa faydalarını etkiliyor | Collector
Bilim insanları uyardı: Çayı nasıl içtiğiniz sağlığa faydalarını etkiliyor

Bilim insanları uyardı: Çayı nasıl içtiğiniz sağlığa faydalarını etkiliyor

Çeşitli araştırmalar üzerine yapılan kapsamlı bir incelemeye göre çayın uzun yaşam ve sağlık açısından potansiyel faydaları, nasıl tüketildiğine bağlı. Çay içmenin, antiinflamatuar özellikleri sayesinde diyabet, obezite, kalp hastalıkları ve bazı kanser türlerinin önlenmesine yardımcı olduğu gösterilmişti. Genellikle Camellia sinensis bitkisinin yapraklarından hazırlanan çayın , beyin üzerinde potansiyel koruyucu etkiler gösterdiği ve yaşlılarda kas kaybını azaltma özelliği bulunduğu, önceki araştırmalarda tespit edilmişti. fazla oku Bu bölüm, konuyla ilgili referans noktalarını içerir. (Related Nodes field) Özellikle yeşil çay, kalbi koruyucu etkileri, tansiyonu düşürmesi ve kolesterol seviyelerini iyileştirmesiyle öne çıkıyor. Ancak araştırmacılar, kapsamlı çalışmalara rağmen Çin oolong çayı, beyaz çay, fermente çay veya sarı çayın yeşil çaydan daha etkili olup olmadığını değerlendirmek için yeterli veri bulunmadığını söylüyor. Artık bilim insanları, özellikle yapay tatlandırıcılar ve koruyucular gibi zararlı katkı maddeleri içerebilen şişelenmiş çay ve inci çaylarında (bubble tea), çayı içme şeklinin potansiyel sağlık riskleri açısından önemli olduğunu iddia ediyor. Hakemli dergi Beverage Plant Research'te yayımlanan yeni bir çalışma, çaydaki pestisit kalıntıları, ağır metaller ve mikroplastiklerin de sağlık riskleri yaratabileceği uyarısında bulunuyor. Araştırmacılar, kirletici maddelerin normal tüketimde önemli bir sağlık riski oluşturmasa da uzun vadede çok çay içenler için endişe kaynağı olduğunu belirtiyor. Çayın sağlık yararları net olsa da şişelenmiş çay ve inci çayı gibi işlenmiş biçimlerinin tüketiminde aşırıya kaçılmaması gerektiğine dair uyarıyorlar. Bilim insanları yeni çalışmada şöyle yazıyor: Şişelenmiş çay veya inci çayı gibi içeceklerde şeker, yapay tatlandırıcılar veya rafine nişastanın yanı sıra aroma verici maddeler ve koruyucuların bulunması, çayın sağlığa yararlı etkilerini azaltarak veya gölgeleyerek sağlık sorunlarına yol açabilir. Yeşil çay özleri kilo verme çabalarında popüler bir besin takviyesi haline gelmesine rağmen çalışmada, bu tür özüt bazlı takviyelerin karaciğer toksisitesine yol açtığını gösteren çok sayıda vaka raporuna dikkat çekiliyor. Araştırmacılar bu toksisitenin yeşil çaydaki epigallokateşin (EGCG) adlı kimyasaldan kaynaklandığını belirtiyor. Bilim insanları, "Bu aşırı doz toksisitesi laboratuvar deneyleriyle de örtüşüyor; örneğin mide içine infüzyon yoluyla günlük 500-750 mg EGCG/kg (vücut ağırlığı) verilmesi, doza bağlı karaciğer toksisitesine neden oldu" diye yazıyor. Bununla birlikte çay ve özellikle yeşil çay içme nedeniyle mide-bağırsak tahrişi yaşandığı bilinse de çayın içecek olarak tüketiminden kaynaklanan toksisite insanlarda bildirilmedi. Araştırma incelemesinde ayrıca kaynar suda demlenen plastik bir çay poşetinin 10 9 'dan fazla mikroplastik parçacık salabileceği ve bunun potansiyel sağlık riskleri yaratabileceği belirtiliyor. Genel olarak bu son araştırma incelemesi, geleneksel, taze demlenmiş çayın ölçülü tüketiminin, özellikle kalp hastalıkları, diyabet ve kanseri önlemede faydalı olabileceği sonucuna varıyor. Bilim insanları, "Ek araştırmalar, çayın sağlık yararlarını daha da aydınlatıp çay tüketimiyle ilgili bazı sağlık endişelerini değerlendirebilir" diye yazıyor. *İçerik orijinal haline bağlı kalınarak çevrilmiştir. Independent Türkçe'nin editöryal politikasını yansıtmayabilir. independent.co.uk/news Independent Türkçe için çeviren: Büşra Ağaç çeviri Beslenme ÇAY Bilim insanları çaydaki pestisit kalıntıları, ağır metaller ve mikroplastiklerin risk teşkil ettiğini söylüyor Vishwam Sankaran Çarşamba, Haziran 10, 2026 - 13:30 Main image: (Unsplash) SAĞLIK related nodes: Uzmanlar yanıtladı: Sabah enerjisi için matcha mı yeşil çay mı? Çay içenler neden uzun yaşıyor? Label: ÇEVİRİ Type: news SEO Title: Bilim insanları uyardı: Çayı nasıl içtiğiniz sağlığa faydalarını etkiliyor copyright Independentturkish: original url: https://www.independent.co.uk/news/science/tea-health-benefits-longevity-review-b2992894.html

Go to News Site