Kajgana
Како кафето влијае на психата? Александра Спасеска 08.06.2026 / 20:18 Здравје Умереното консумирање кафе може да заштити од ментални нарушувања, според најновите истражувања на научниците. Сепак, вишокот може да има спротивен ефект. Шолја утринско кафе може да биде не само поттик на енергија, туку и сојузник на менталното здравје. Најновото истражување објавено во Journal of Affective Disorders сугерира дека луѓето кои пијат две до три шолји кафе дневно се помалку изложени на ризик од развој на ментални нарушувања. Интересно е што заштитниот ефект на пијалокот е особено видлив кај мажите. Од друга страна, како што нагласуваат научниците, прекумерната консумација, или пет или повеќе шолји дневно, е поврзана со зголемен ризик од проблеми со менталното здравје. Студијата опфати повеќе од 460.000 учесници од база на податоци што собира луѓе на возраст од 40 до 69 години. Учесниците одговараа на детални прашања за количината и видот на консумирано кафе - од безкофеинско до инстант кафе до мелено кафе. Потоа беа набљудувани повеќе од 13 години, што овозможи прецизна проценка на долгорочните ефекти од навиките за пиење кафе. И многу малата и многу големата консумација на кафе не даваат такви предности како умереното пиење. Кафето не е само кофеин. Содржи повеќе од илјада биоактивни соединенија, од полифеноли до меланоидини и дитерпени. Како што истакнуваат истражувачите, антиинфламаторните својства на одредени супстанции, како што се кофеинот или хлорогеновата киселина, можат да го објаснат помалиот ризик од ментални нарушувања кај луѓето кои пијат кафе во умерени количини. кафе ментално здравје Автор/Извор А.С. Прикажи во метро On
Go to News Site